Tuesday 27 December 2011

Lala

26 Disember 2011
Lala pergi untuk selamanya, pergi meninggalkan saya, pergi meninggalkan dunia menuju ke alam baru. Sungguh saya tak sangka umur lala tak panjang. Mengenali kamu sejak Julai lalu, rupenye Allah lebih menyayangi kamu lala. Ye, saya telah bersedia menghadapi perpisahan itu. Tapi kamu pergi tanpa sempat meninggalkan pesan lala.

Lala, terima kasih kerana kamu sempat menjadi teman di saat jatuh dan bangun dalam kehidupan saya.
Lala, terima kasih kerana kamu sudi berkongsi tempat tinggal bersama saya. Lala, maafkan saya kerna sering mengabaikan kamu, maafkan saya kerna tidak melayan kamu lalu membiarkan saja kamu apabila saya telah keletihan.
Lala, maafkan saya kerna menyediakan hidangan yang tidak memenuhi selera kamu. Maafkan saya atas layanan saya yang kadang-kala agak kasar dan tidak sopan sepanjang perkenalan kita.

Lala, tenanglah kamu di sana, tenangla kamu di alam baru. Semoga kamu ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang beriman. Giliran saya? tak tahu, entah bila agaknye sekejap lagi, malam nanti, esok lusa, uwwwwaaa takutnye!

No comments:

Post a Comment